Автошлях С200320

Матеріал з Тернопедії
Перейти до: навігація, пошук
Автомобільний шлях
Берем'яни — Дуліби
Відтинок Берем'яни — Жнибороди,5 жовтня 2012
Відтинок Берем'яни — Жнибороди,
5 жовтня 2012
Номер: С200320
Розташування: size Бучацький район
size Тернопільська область
size Україна
Відкрито: невідомо
Довжина: 5,7 км
Початок: С200310 «(Кадуби — Устечко) — Берем'яни»
Кінець: С200309 «Новосілка — Соколів»
Покриття: гравій, залишки асфальту
Населені пункти: Берем'яни, Жнибороди, Дуліби

Автошлях С200320 «Берем'яни — Дуліби»автомобільний шлях районного значення в Бучацькому районі Тернопільської області.

Відомості

Загальна довжина — 5,7 км.

Автомобільний шлях розташований у південно-східній частині Бучацького району, з’єднуючи автошлях С200310 «(Кадуби — Устечко) — Берем'яни» з автошляхом С200309 «Новосілка — Соколів».

Починається при в'їзді в Берем'яни, прямує на північний захід попри північне узлісся Липників[1] у долину урочища Провал через Другу Долинку, перетинаючи потічок Провал. Далі повертає ліворуч і через Першу Долинку прямує на південь. Проходить через Жнибороди вулицею Ковалівкою, яка в центрі села знову повертає на північний захід. За селом шлях повертає на північ у ліс, де близько 0,7 км прямує без ухилів на північ, а далі кількома зиґзаґами (почергово) на захід і північ спускається в урочище Глинка, де й закінчується.

Історія

Дороги в околиці сіл Берем'яни, Жнибороди та Дуліби на мапі Фрідріха фон Міґа, 1779—1782 роки

Перші з відомих задокументованих відомостей про дороги в околиці сіл Берем'яни, Жнибороди та Дуліби є на кадастрових мапах кінця XVIII — початку XIX століття, зокрема на мапі Фрідріха фон Міґа 1779—1782 років.

До середини 1940-х років весь відтинок дороги і через поле, і через ліс, найімовірніше був ґрунтовим. У другій половині 1940-х — на початку 1950-х у тодішньому Золотопотіцькому районі відбувався великий ремонт місцевих доріг. Зокрема на відтинку від Скоморохів до Стрипи й далі до Новосілки та Жнибородів. У 1946 році відремонтовано міст через Стрипу[2][3] (нині це міст поблизу оздоровчого комплексу «Лісовий»).

У травні—липні 1950 року капітально відремонтовано частину дороги від села до урочища Глинка, полотно встелили каменем. Про це, зокрема, в районній газеті «Вперед» написано так:[4]

« Обговоривши звернення великоглибочоцьких колгоспників, які виступили із закликом організувати ремонт і будівництво шляхів методом народної будови до початку жнив, колгоспники артілі ім. Шверника села Жнібороди підхопили цей почин і швидкими темпами ремонтують і будують шляхи при участі всього населення села...
...жнібородці вже виконали річні завдання по заготівлі і вивозці каменю та піску. Крім цього вони зробили 250 метрів капітального ремонту дороги, яка веде з села до райцентру, а також ремонтують польові дороги...
 »

Пізніше (точний час наразі не встановлено) полотно встелили асфальтом.

У 1980-х роках[5] на відтинку Берем'яни — Жнибороди ґрунтову дорогу перебудували на асфальтову. З того часу капітального ремонту дороги не було й вона перетворилася з асфальтової на гравійну.

Примітки

  1. Тут і далі — місцеві назви.
  2. Бездіяльник в шляхвідділі  // Вперед. — 1946. — № 28 (30 трав.). — С. ?.
  3. Зробити шляхи району зразковими  // Вперед. — 1946. — № 32 (20 черв.). — С. 1.
  4. Кривулич, М. У відповідь на звернення великоглибочоцьких колгоспників  / М. Кривулич // Вперед. — 1950. — № 53 (25 черв.). — С. 1.
  5. Точна дата наразі не встановлена, як пригадується авторові статті — приблизно між 1985 і 1988 роками.

Джерела

Посилання

Зауваги


Шаблон:АШ-Бу